SUSU KAMBING NUFAEL 100% ASLI TANPA BAHAN PENGAWET

By Mrs Liez - 2:50 PM


SUSU KAMBING NUFAEL 100% ASLI TANPA BAHAN PENGAWET | Susu kambing Nufael adalah salah satu susu yg banyak mengandungi nutrisi bermanfaat diantaranya ialah kalsium , zat besi , protein , fospor , laktosa , nitrogen dan vitamin. Nutrisi dan khasiat yg terkandung dalam susu kambing sangat berpotensi untuk menguatkan tubuh manusia dan memberi tenaga yg banyak pada badan manusia. Sebab itu susu kambing Nufael adalah salah satu supermilk.

Susu kambing Nufael ini 100% susu kambing asli tanpa bahan pengawet dan juga takde langsung bau hamis kambing. Kebanyakkan orang ramai tak boleh minum susu kambing kerana baunya yg hamis dan sangat sangat tak sedap. Tapi tahukah anda susu kambing ini sangat sangat membantu anak anak untuk mencerdaskan otak.

APA BEZA SUSU NUFAEL DENGAN SUSU JENAMA LAIN?
Setiap susu ada kelebihan masing-masing, cuma adakah susu lain betul-betul asli? Maksud asli disini ialah kandungan 100% susu kambing tanpa campuran susu lembu, susu soya dan sebagainya dan mengaburi mata pengguna dengan nama susu kambing sedangkan peratus susu kambingnya sekadar ada sahaja. Ini ialah kelebihan susu kambing Nufael kandungannya 100% asli adalah sangat sesuai diamalkan seisi keluarga bukan sahaja sesuai DIMINUM, tetapi di AMALKAN, makna amal disini khasiatnya untuk tenaga,tulang, minda, susu badan, ibu mengandung, tumbesaran anak, pemikiran anti penuaan. Susu Kambing NUFAEL SUPERMILK adalah ianya SESUAI di amalkan semua peringkat umur dan boleh merawat pelbagai penyakit.

ADAKAH IANYA SESUAI UNTUK DIMINUM SEISI KELUARGA?
Ini ialah kelebihan susu kambing Nufael kandungannya 100% asli adalah sangat sesuai diamalkan seisi keluarga bukan sahaja sesuai DIMINUM, tetapi di AMALKAN, makna amal disini khasiatnya untuk tenaga, tulang, minda, susu badan, ibu mengandung, tumbesaran anak, pemikiran anti penuaan. susu kambing NUFAEL SUPERMILK adalah ianya SESUAI di amalkan semua peringkat umur dan boleh merawat pelbagai penyakit.


Seperti yg saya ada bagtahu susu kambing Nufael ni terdapat beberapa nutrisi. Susu kambing Nufael adalah salah satu susu yg banyak mengandungi nutrisi bermanfaat diantaranya ialah kalsium, zat besi, protein, fospor, laktosa, nitrogen dan vitamin yg terdapat dalam susu kambing nufael ini.

Untuk anak berumur 1 tahun ke atas susu kambing Nufael boleh membantu menguatkan imunisasi badan kanak kanak, Selain mengelakkan penyakit, vaksin turut berfungsi baik bersama dengan alat kesihatan global yang lain seperti antibiotik dan penyusuan susu ibu. Ia selamat, efektif serta melindungi orang tersayang dan masyarakat. Malah susu kambing imunisasi kanak-kanak berjaya menyelamatkan kira-kira 2-3 juta kanak-kanak setiap tahun. Susu kambing mampu meningkat kan imunisasi kanak kanak.

PERBEZAAN SUSU KAMBING NUFAEL DENGAN SUSU LEMBU BIASA DILUAR ?
Susu kambing Nufael diperbuat 100% tanpa bahan pengawet dan susu kambing yg asli tanpa ditambah gula langsung, Susu kambing kaya dengan protein, enzim dan vitamin A. Mengandungi faktor anti-antritis (inflamasi sendi) dan anti barah. Diperakui oleh pakar-pakar kesihatan bahawa susu kambing boleh mengubati demam kuning, penyakit kulit, gastrik, lelah (asma), insomnia dan ulser.

KHASIAT SUSU KAMBING

  • Para Nabi meminum susu kambing dan membela kambing (membela dan meminum susu kambing adalah sunnah)
  • Susu kambing Tiada tambahan bahan pengawet
  • Susu kambing kaya dengan protein
  • Susu kambing menguatkan sistem badan
  • Kambing mempunyai sistem pertahanan tubuh yang kuat
  • Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia hanya memerlukan 20 minit berbanding susu lembu memerlukan 2 jam
  • Tinggi kandungan potassium
  • Sesuai untuk pengidam amenia
  • Susu kambing Membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh
  • Bersifat alkali bukan asidik
  • Sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi dalam kandungan sampailah kepada orang tua
  • Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
  • Mengimbangi kadar kolesterol dan kandungan gula dalam darah
  • Mudah dicerna (menyerap dalam tubuh badan) dan tidak menyebabkan alahan

Khasiat susu kambing Nufael( Supermilk ) ini. Seperti yg saya ada bagthu susu kambing Nufael ni terdapat beberapa nutrisi. Susu kambing Nufael adalah salah satu susu yg banyak mengandungi nutrisi bermanfaat diantaranya ialah kalsium , zat besi , protein , fospor , laktosa , nitrogen dan vitamin yg terdapat dalam susu kambing nufael ini.

5 KEBAIKAN SUSU KAMBING BERBANDING SUSU LEMBU
1. Tahukah anda susu kambing hanya memerlukan 20 minit sahaja untuk dihadamkan
berbanding susu lembu yg mengambil masa selama 2 jam.

2. Susu kambing juga adalah susu kedua terbaik selepas susu ibu kerana ianya juga bersifat alkali bukan asid dan juga susu kambing boleh merawat penyakit ulser berbanding susu lembu yang bersifat asid.

3. Tidak mengandungi mukus ( phlegm ) didalam susu kambing oleh itu sangat sesuai
untuk pesakit yg mempunyai masalah asthma dan mereka yg mempunyai alahan pada
susu lembu.

4. Susu kambing mempunyai lebih banyak kandungan kalsium berbanding dengan susu
lembu iaitu susu kambing ( 32.6 ) dan susu lembu ( 29.7 ) sahaja.

5. Dan yang terakhir sekali Susu kambing mempunyai keupayaan untuk melembutkan
sistem usus dan membantu mengatasi masalah sembelit.

  • Share:

You Might Also Like

24 comments

  1. susu kambing ni memang sedap dan baik untuk kesihatan juga.

    ReplyDelete
  2. Oh, first time saya dengar susu kambing brand Nufael. Selalu minum susu kambing masa mengandung, tapi tak pernah cuba lagi brand Nufael. Nak minum susu kambing, kena minum masa preggy je la sebab time tu je suka minum susu kambing. Time lain lebih suka minum susu lembu :D

    ReplyDelete
  3. Sementara ada 5 bulan lagi nak bersalin ni nak cuba lah susu kambing ni. Dari awal pregnant dulu saya tak boleh nak minum susu biasa kak liez. Yang mampu nak masuk anak tekak pun susu soya je

    ReplyDelete
  4. Macam best je susu kambing nufael ni.khasiat dia pun nampak banyak ni.boleh survey untuk anak SK pulak ni hehehe.Harga pun berpatutan je

    ReplyDelete
  5. Susu kambing ni memang sedap dah pernah try, suami suka minum lagi satu die tak bau kambing haha, pernah minum susu segar kambing,memang nampak beza rasa die la

    ReplyDelete
  6. Baru tau ternyata susu kambing tuh punya banyak manfaat yang besar yah buat tubuh kita ini. Jadi pengen mencoba rasain susu kambingnya. :D

    ReplyDelete
  7. boleh suggest dekat kakak emi ni sebab anak2 dia mmg minum susu kambing. Klu yg ni at least seisi keluarga blh minum, bukan anak je.

    ReplyDelete
  8. wowwww banyak khasiat susu kambing rupanya. bagus baguss. budak budak and orang dewasa pun sesuai minum kan.

    ReplyDelete
  9. Sis susu kambing ni kalau minum kurang sikit..memang tak terminum tapi daging kambing makan pulak...hehehe. Memang tahu khasiatnya tapi tu lahh..tak tertelan. Nanti boleh cuba bagi kat anak..mana tahu kot2 dia suka..:D

    ReplyDelete
  10. ramai kata susu kambing lebih elok berbanding susu lembu. sejauh mana kebenarannya itu ? saya pon tak tahu sebab sy tak minum susu. susu kambing nie ramai kata bau dia lebih hamis jadi baguslah susu nie jenis tak beri bau hamis tu.

    ReplyDelete
  11. Susu kambing memang banyak khasiatnya. Kalau anak kena sakit kuning waktu lahir, bagi minum susu kambing.. insyaa Allah mujarab

    ReplyDelete
  12. Susu kambing ni ada bau hamis ke? Sebab kadang2 x blh nak telan. Sy bagi ank saya minum susu Dutch Lady, so far ok. Tak pernah bagi mereka cuba susu kambing lagi.

    ReplyDelete
  13. Susu kambing terbukti ada khasiat tinggi. Tetapi ada juga anak-anak yang 'panas' dengan susu kambing akan mengalami masalah sembelit..kena cuba try test untuk kesesuaian anak-anak juga

    ReplyDelete
  14. wah menariknya susu kambing ni. Sekarang susah nak cari susu kambing. Dengan adanya Susu kambing Nufael senang je hendak beli tak kira masa. Harga pun masih berpatutan kan?

    ReplyDelete
  15. Banyak benar jenama susu kambing yang ada di pasaran, yang pakai susu kambing tak ramai. Berebut pelanggan yang sama. Semoga dapat bekerjasama.

    ReplyDelete
  16. Susu kambing memang banyak khasiat dan kelebihan yang tersendiri. Tak pernah lagi cuba susu kambing jenama ni. Pernah minum jenama lain. Mana tahu next time Lia akan cuba.

    ReplyDelete
  17. Susu kambing memang orang dah tahu berkhasiat untuk kesihatan dan mempunyai banyak nutiri yang di perlukan badan manusia untuk berkembang

    ReplyDelete
  18. AM baru tahu rupa2nya susu kambing lebih mudah dihadam dan mengambil masa kira2 20 minit berbanding susu lembu yg mengambil masa 2 jam.. fakta yg menarik & terima kasih atas perkongsian.. bolehla AM bg anak2 AM cuba susu kambing nufael pula lepas nie..

    ReplyDelete
  19. Susu kambing memang kita tau bagus kan Liez. Anak Kak Sue pun suka minum juga..

    ReplyDelete
  20. x pernah bg anak susu kambing...ok nanti boleh cuba

    ReplyDelete
  21. Susu kambing memang barangan wajib yang ada dalam rumah saya, sebab kedua dua anak minum susu ni tiap hari. Tapi jenama lainlah

    ReplyDelete
  22. Betul sis, zaman sekarang banyak sangat susu. Kena pandai pilih yang mana kandungan lagi asli dan tanpa penambah perasa.

    ReplyDelete
  23. The packaging look familiar. now mother can consider goat milk powder as it has many benefits to the kids especially nutrition.

    ReplyDelete
  24. Masa yang saya sangat perlukan susu kambing ni adalah time preggy :)

    ReplyDelete