Serius sedih!! Datuk Lee Chong Wei Umum Persaraan

Serius sedih!! Datuk Lee Chong Wei Umum Persaraan | Tanggal 13 Jun 2019, memang sangat menyedihkan bila wira negara dalam sukan badminton telah menyatakan persaraannya selepas 19 tahun mengharumkan nama Malaysia. Serius sedih guys!!!
Gambar: www.teammalaysia.my
Even masa pengumuman dibuat siang tadi pun, LCW tidak dapat menahan sebak. Bukan mudah untuk melepaskan apa yang sudah sebati dengan jiwa LCW. Dan confirm seleuruh rakyat Malaysiamerasakan kesedihan ini.Tapi apakan daya, kesihatan LCW lebih penting kerana ia telah mendapat nasihat dari doktor untuk berehat dan tidak lagi sesuai untuk meneruskan latihan berintensiti tinggi. Risiko untuk kanser itu merebak kembali sangat tinggi jika latihan diteruskan. Berita tentang LCW menghidap kanser hidung peringkat awal pada September 2018 dan mendapat rawatan di Taiwan.




Video: Youtube BeritanasionalRTM rasmi
Gambar: www.bam.org
Dan LCW terpaksa menarik diri dari beberapa kejohanan penting kerana perlu berehat dan meneruskan rawatannya. Dan keputusan persaraan dibuat bila LCW telah mengalami pendarahan selepas melakukan latihan ringan dan ianya sangat merbahaya untuk dirinya.
Gambar: www.kosmo.com










Bagi Liez, LCW sudah cukup berbakti kepada negara kita dan sentiasa menjadi yang pertama dihati rakyat Malaysia. Walaupun persaraan LCW memang sangat menyedihkan untuk kita semua tapi kita perlu memikirkan kesihtan beliau dan berikan sokongan untuk beliau terus menjadi tunggak dalam sukan badminton negara. Mungkin mengjadi orang penting dalam sukan badminton negara. Itupun sudah memadai buat kita. TERIMA KASIH DATUK LEE CHONG WEI.. YOU ARE OUR TRUE HERO!!




Post a Comment

3 Comments

  1. Yup betul tu. Kesihatan lebih penting. Moga selepas ni akan ada pelapis yang akan ganti DLCW mengharumkan nama Malaysia.

    ReplyDelete
  2. bersara la dengan kebanggaan legend LCW

    ReplyDelete
  3. DLC yang announce kitaorg sekali join sedih

    ReplyDelete