Jom Kenali 25 Mommy Blogger Malaysia Yang Patut Korang Follow

Jom Kenali 25 Mommy Blogger Malaysia Yang Patut Korang Follow | Sejak Liez menjadi blogger, memang banyak contoh-contoh blogger hebat yang Liez suka baca penulisan mereka. Di awal pembabitan Liez menceburi menjadi blogger ni kalau tak salah tahun 2017 walaupun blog Liez dah wujud dari tahun 2010 sebenarnya. Tapi disebabkan seronok tengok ramai yang menjadi blogger, berkongsi cerita tak kira cerita mengenai gaya hidup, kekeluargaan dan sebagainya membuatkan kan Liez dan kembali aktif.

Sejak dari itu, Liez dah kenal ramai blogger terutama sekali mommy blogger bila banyak membaca penulisan mereka dan ada yang dapat berjumpa ketika menghadiri event . Alhamdulillah, Liez berjumpa ramai mommy blogger yang tidak sombong dan sporting, tidak loket berkongsi rezeki dan juga idea. Yang tak berjumpa bertentangan mata pun ramai tetapi tetap tidak sombong dan banyak berkongsi tips. Liez nak share 25 blogger yang korang mesti follow ye, antaranya:

Ni antara blogger terawal Liez kenal. Seorang yang pandai tentang blog, pakar dalam SEO dan Keywords ye. Kira dia idola Liez dan antara orang yang suka berkongsi rezeki dan ilmu. Wajib korang follow blog sis hawa ni sebab banyak info-info berguna dari cerita tentang anak-anak, rumah tangga dan masakan.


Blogger yang baru melahirkan anak dan sangat aktif menulis dalam blog. Bnayk berkongsi tentang kehamilan dan kelahiran. Syok baca info-info dari blog Azlina ni.
Blogger yang baru Liez kenal sejak join Biters. Ibu kepad dua orang cahaya mata yang suka berkongsi tentang anak-anak, kehamilan dan kekeluargaan. 


Blogger senior yang Liez kenal. Rasanya tak pernah bertentang mata tetapi banyak baca cerita-cerita dan review dalam blog. Peminat warna pink ye!!
Ibu kepada dua hero comel. Suka kongsikan tentang aktiviti anak-anak seperti memasak dan mengemas. Suka menulis dan suka ambil gambar cantik. 

Blogger famous yang tersenai dalam TOP 20 Malaysian Parenting 2018 dan tahun 2020. Memang power mommy blogger ni. Seorang agen insuran AIA yang top juga.
 Blogger muda yang ramah orangnya. Suka baca review dan cerita tentang percutian Fiza.
 Blogger suka cerita pasal masakan, berkongsi resepi. Juga kaki travel dan kaki makan.

Blogger berkerjaya yang mempunyai 4 orang anak yang aktif. Suka berkongsi cerita kekeluargaan, keibubapaan dan review produk. 
Akak blogger senior dari Johor yang aktif dalam dunai blogging ni. Suka baca tips dan homeschooling kak Eda. Kaki jalan dan kaki makan juga. Banyak review port makan yang best korang boleh usha dalam blog Kak Eda ni.


Ni blogger baru yang Liez kenal bila join Biters. Suka bercerita tentang anak-anak dan aktiviti yang boleh dibuat di rumah. Suka berkongsi tentang gaya hidup, kekeluargaan dan kecantikan.
Seorang mommy blogger yang juga bekerja sebagai freelance designer. Menetap di Pantai Timur dan suka jalan-jalan cari makan dengan keluarga tercinta.


Mommy blogger yang Liez pernah jumpa beberapa kali di event, Sangat ramah dan mudah mesra. Antara blogger terawal Liez kenal di alam blogging ni. Selain blog, Liez suka baca coloteh dia dekat FB.


Blogger baru yang Liez kenal. Berasal dari Sabah dan mempunyai 3 orang cahaya mata. Suka membaca dan juga mencuba resipi makanan yang baru.
Blogger senior ni. Suka baca pasal traveloque dan seorang ibu kepada seorang anak lelaki yang makin meningkat dewasa. Suka juga layan FB dan IG duk membebel dalam tu hihihi

 Blogger senior yang dikenali dengan panggilan Bonde. Suka berkongsi tentang parenting, gaya hidup, drama, novel dan review. Antara bloggey yang banyak berkolaborasi dengan jenama besar.
Blogger yang suka berkongsi tentang parenting dan breastfeeding. Bnayk info tentang pembelajaran anak-anak dari rumah. Juga suka berkongsi tempat-tempat yang best untuk dilawati.

Fulltime blogger yang mempunyai 4 orang cahaya mata. Blog berbahasa english dan juga menjalankan bisnes makanan secara kecil-kecilan.
Blogger dari Penang yang petah bercakap. Tak pernah bersua hanya mengenali dari penulisan blog. Suka kongsi resipi dan hiasan dalam rumah. Suka tengok Alia tunjukkan gabar kediamannya yang cozy dan taman mini yang sangat subur tu.
Akak senior yang sangat ramah. Kali pertama berjumpa dah macam kenal lama tau. Suka jalan-jalan cari makan dan suka baca reviewnya. Selalu ditemani anak perempuan yang sangat sporting.


Blogger yang mempunyai 6 cahaya mata yang sudah dewasa. Suka memasak dan juga kaki jalan-jalan meneroka Malaysia. Banyak berkongsi tentang masakan, tempat-tempat menarik untuk dilawati dan info-info keagamaan.


Blogger yang kerap Liez jumpa bila ada event. Ramah dan juga mesra. Penulis blog sepenuh masa dan mempunyai seorang puteri yang petah dan pintar. Banyak bercerita tentang gaya hidup, kecantikkan, percutian dan makan-makan cari makan.
Blogger otai yang merupaka seorang guru dan mempunyai 4 orang cahaya mata. Suka berkongsi tentang keagamaan, kekeluarga dan info-info am untuk dibaca. 
 
Blogger yang hebat dan suka bercerita tentang kekeluargaan dan info-info berguna. Seorang ex engineer yang menjadi suri rumah dan menjaga 3 orang anak yang makin membesar

Jangan lupa follow sahabat-sahabat blogger Liez yang hebat ni. Bayak info-info yang berbeza yang korang boleh dapatkan dan tak rugi kalau korang follow.

Post a Comment

7 Comments

  1. nama saya terselit di situ dan liez sndiri apa kurangnya :D

    ReplyDelete
  2. Semua yang tersenarai hebat-hebat belaka, Moga murah rezeki untuk semua... dan Rajin update blog

    ReplyDelete
  3. thanks....wajib follow blog ni jugak

    ReplyDelete
  4. seronok dapat kenal ramai mommy blogger di Malaysia ni ...

    ReplyDelete
  5. hi liez.. kita jumpa pun tahun lepas masa ramadhan buffet.. tahun ni tak da rezeki nak jumpa lagi dalm musim covid19.... harapnya ada rezeki kita jumpa lagi.. asik dlm alam maya jer

    ReplyDelete
  6. Hai kak liez.. Kita dah follow kak liez tau.. Salam perkenalan..

    ReplyDelete