FESTIVAL MAKANAN THAI, BUKIT SENTOSA RAWANG BAHAGIAN 1

Hari Sabtu yang lepas, Liez sekeluarga dan jugak adik bongsu serta wifenya balik ke Gapi. Rumah mak dan ayah Liez. Dah lama rasanya tak balik sana. Sebabnya mak dan ayah selalu turun ke rumah Liez setiap hujung minggu. So minggu lepas kami plan balik ke Gapi dan ada plan untuk berjalan di Thai Foos Festival di Bukit Sentosa Rawang.
Hari sebelum pergi ke Thai Food Festival, ada terbaca review kawan di FB. Katanya makanan mahal, tak sedap dan macam-macam lagi. Tapi Liez memang nak pergi jugak sebab dah plan lama nak pergi.
So ahad menjelma, lepas buat sample kuih raya terus bersiap untuk ke Thai Food Festival. Dengan panas yang lit-lit orang utara cakap, kami redahi juga. Kena pulak memang family Liez kaki jalan-jalan.. Jom apa ada hal kan.. Qaseh dan Niyaz pun kena lasak la macam mama kan... Dearie memang dia malas nak join.. Tidur la jawabnya..hihihi


Cuaca sangat terik waktu ni

Festival diadakan di kawasan parkir kereta Masjid As Salam. Senang cakap betul-betul dekat dengan PULAPOL Bukit Sentosa. Parkir memang senang. Kami sampai je terus dapat parkir. Terus semangat ke festival. Selain makanan bercirikan Thailand, terdapat jugak barangan seperti bag tangan wanita, baju kanak-kanak dan dewasa, barangan sukan dan gadget terkini. 


 Salah satu kedai yang menjual kasut

 Kedai menjualpelbagai jenis bag


 Kedai menjual pakaian wanita dan lelaki

Kedai menjual baju kanak - kanak

 Kedai menjual gadget-gadget terkini

Kami tak beli pun just meronda saja. Sebab dah plan nak cari makanan thailand je. Ayah Liez dapat jugak sambar seluar sukan sehelai..

Sambungan......

Post a Comment

5 Comments

  1. untunglarr dapat jugak pi festival makan-makan tanpa makan kat sana..haha

    ReplyDelete
  2. Wah best nya dpt g festival makanan thai. Teringinnya ana nak g.

    ReplyDelete
  3. Banyak betul brg yg dijual.. seronok kalau pergi tgh duit byk.. memang memborong la jawabnye..

    ReplyDelete