Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan | Cabaran mempunyai bayi selain melayan kerenah mereka ialah meyusukan mereka sehingga 2 tahun. Nampak macam mudah kan tapi hanya ibu-ibu yang menyusu anak secara eksklusif sahaja yang faham akan susah payahnya. 2 tahun yang mencabar ye. Liez dah melaluinya dan mengakui ia satu proses yang banyak sangat memenatkan tetapi bila berjaya melaluinya ia seakan satu kepuasan sepanjang hidup.

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

Liez suka berkongsi pengalaman Liez menyusukan anak pertama dan kedua dengan kawan-kawan yang masih baru dalam dunia penyusuan ni. Alhamdulillah selepas berjaya menyusukan 2 orang anak selama dua tahun, Liez akui banyak yang perlu diambil kira. Banyak sebenarnya cabaran dan halangan yang membuatkan ramai ibu menyerah kalah antaranya:

1.Tiada masa untuk mengepam.

Situasi ini hanya ibu yang bekerja laluinya ye. Liez pernah melalui pengalaman mengepam susu untuk dua orang anak dan memang perasaan tu tak dapat nak digambarkan. Sibuk dengan kerja, teringat-ingat pula nak pam susu untuk bekalkan kepada pengasuh. Fuhh! Sampai ada masa menangis sebab bekalan susu tak cukup.


2. Terlalu stress dan kurang rehat

Ini memang akan membuatkan penghasilan susu terjejas. Bila terlampau tertekan, memang susu tidak akan terhasil tau. Kurang tidur dan rehat yang mencukupi juga menjadi faktor susu kurang terhasil.

3. Tidak mempunyai jadual pam yang teratur.

Untuk mendapat bekalan susu yang mencukupi, kita juga menjaga jadual mengepam. Pastikan pam susu setiap 2-3 jam tau. Baru penghasilan susu juga akan banyak dan konsisten.

4. Tidak mengambil makanan yang berkhasiat

Yang ni memang selalu kita akan lupa. Selain perlu minum air secukupnya, pengambilan makanan juga perlu dijaga. Perlu amalkan makanan berkhasiat dan juga yang membantu menggalakan penghasilan susu.

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

Sekarang walaupun Liez tidak bekerja, Liez masih mengepam susu untuk disimpan. EBM penting ketika Liez perlu keluar rumah dan meninggalkan anak dengan mak Liez. Ada satu ketika, Liez terpaksa membeli beberapa jenis makanan sunnah untuk direbus dan minum kerana susu berkurangan setiap kali pam. Stress tau tapi Liez cepat-cepat fikir positif dan cuba bermacam-macam petua. Sangat berkesan bila Liez minum air rebusan makanan sunnah tetapi agak renyah. Setiap kali nak minum, Liez perlu rebus dan ia mengambil masa yang lama. Dan Liez telah menjumpai produk yang sama dengan air rebusan makanan sunnah iaitu Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink.

Pertama kali cuba, terus jatuh hati. Sebabnya rasanya sama seperti air rebusan makanan sunnah yang Liez gagah rebus tu atau lebih mudah rasa air longan. Memang memudahkan kerja dan tak perlu tunggu lama untuk menikmati secawan air yang sedap ni.

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

Keistimewaan Lactation Drink dari Miezadelle

1. Dihasilkan dari ekstrak makanan sunnah

Lactation drink Miezadelle mengandungi ekstrak makanan sunnah seperti Kurma merah, kurma hitam, longan kering, Goji beri, Rosebuds dan Gam Arab. Kesemua bahan ini membantu merangsang penghasilan susu badan.

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

2. Dalam bentuk serbuk dan mudah disediakan

Kerja menjadi mudah kerana tidak perlu merebus lagi tau. Hanya perlu koyak kan satu sachet dan bancuh bersama air suam. 

3. Mudah dibawa kemana-mana

Tak perlu risau jika para ibu perlu outstation atau pergi bercuti. Lactation drink Miezadelle ini di dalam saiz yang kecil dan mudah dibawa. Simpan dalam handbag atau bag galas, tak berat pun.


4. Memberikan tenaga dan baik untuk kesihatan dalaman.

Selain membantu memekat dan menambah susu, produk Miezadelle juga memberikan tenaga untuk mengelak dari kelesuan, membantu pelancaran kan period yang tidak teratur dan senggugut.


5. Ianya selamat diminum dan HALAL 

Yang penting, ia selamat diminum bukan sahaja untuk ibu yang baru lepas bersalin normal atau Ceaser tetapi sesuai juga diminum oleh ibu yang mengandung dari usia 5 bulan ke atas. Anak Liez pun suka minum sebab rasanya seperti air longan. Boleh diminum tanpa was-was kerana mendapat pengikhtirafan Halal dari JAKIM. 

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

Memang layak Lactation Drink Miezadelle terpilih sebagai produk pilihan Majalah Pa&Ma tahun 2019 dan tahun 2020.

Milkbooster Makanan Sunnah Dari Miezadelle Lactation Drink Berkesan

Pengalaman Liez sendiri selepas minum LACTATION DRINK MIEZADELLE. Selepas minum sachet kedua, Liez dapat rasa susu badan bertambah dan payudara cepat penuh. Dan tiap kali menyusu Najla, payudara cepat terangsang dan susu keluar dengan banyak. Najla pun cepat kenyang dan tersenyum girang. Memang Liez RECOMMENDED sangat dan korang akan puashati.

Untuk dapatkan Lactation Drink Miezadelle atau maklumat selebihnya, korang boleh ke social media MIEZADELLE seperti dibawah:

Post a Comment

21 Comments

  1. Wahh bagus ye ni. Leh suggest kat kwn2 gak ni

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni lactation drinks pun dah Ada yg instant kan, dah Tak susah2 nak buat rebus bagai mcm dulu2...

    ReplyDelete
  3. senang nya klu dapat yg sachet mcm ni..AR pun tengah menyusu sekarng.memang perlu kan benda2 mcm ni kan

    ReplyDelete
  4. Ibu2 yg bf baby memang perlu kan milk booster mcm lactation drink ni. Tgk bahan2 yg diguna semuanya bagus utk tingkatkan penghasilan susu badam.

    ReplyDelete
  5. Milkboaster mmg kne ambil.. kalau nk harapkan minum air byk2 je mmg kadang2 jadi kadang2 tak.. teruskan usaha bf anak yer sis..

    ReplyDelete
  6. sarah pernah kerja kedai baby dulu & bila baca entry ni teringat balik momen-momen dipaksa 'study' pasal pregnancy dulu haha

    ReplyDelete
  7. Masa zaman pump susu dulu memang macam2 cara buat untuk banyak kan susu. Tapi masa tu tak de lagi kot produk miezadella ni..sekarang dah senang kan..

    ReplyDelete
  8. This looks like a good health drink for mothers who are breastfeeding. The ingredients in this drink are good too. Thank you for sharing your thoughts here.

    ReplyDelete
  9. Oh bagus juga tu ramuan bahan-bahan yang ada dalam milkbooster tu, senang dalam bentuk sachet macam tu kan mudah para ibu nak consume minum 😊

    ReplyDelete
  10. Salute la pada ibu2 yg boleh menyusukan sampai baby umur 2 tahun. Bukan senang, especially ibu yg bekerja. Nasib baik ada produk yg mcm ni.

    ReplyDelete
  11. Bestnya laa ada minuman/makanan yang boleh tambahkan susu macam ni, zaman Sis besarkan anak tahun 90an, ada juga tapi tak banyak pikihan, yang ada mahal juga harganya.. then bukan jenis yang sunnah gini.. senang nak minum, ibu dapat khasiat, anak pun sihat..

    ReplyDelete
  12. Awww i wish i knew this earlier. I have been breastfeeding for 17 months but my supply is never enough to store up. So i learnt to stay positive and just mix match with formula milk too

    ReplyDelete
  13. Good to know ada products milk booster macam ni skrg.. boleh guna untuk future reference ni... my house lama takde kids dah.. kinda forget how my parent and sisters do it before, but traditional method la... this is much more convenient...

    ReplyDelete
  14. Bagus susu laktasi ni. Dapat membantu ibu-ibu yg mengalami masalah kekurangan susu dalam badan

    ReplyDelete
  15. I have tried Milkbooster tea when I was BF last time. not this brand but they works

    ReplyDelete
  16. This will be great for mom who is BF, I drink milk booster during my BF! They are good!

    ReplyDelete
  17. untung mak2 sekarang ada pelbagai produk dan option untuk milk booster , kalau akak dulu kena makan lobak putih jer untuk banyakkan susu , dari tak suka sampai jadi suka dah sekarang. nanti nak suh anak buah pulak cuba.

    ReplyDelete
  18. nampak gaya produk ni bagus ni untuk di suggest kat kawan-kawan yang ada masalah kurang susu.Yelah boleh ikhtiar kan.

    ReplyDelete
  19. Produk yang bagus buat para ibu yang ingin tambahkan susu. Jadinya, tak blank nak beli apa dan makan apa sebab semua dah ada dalam satu produk. Bagus.

    ReplyDelete
  20. suzie pn seorang ibu yang fully breastfeed anak..memang memerlukan supplement tambahan utk bagi meriah susu badan..produk nie mmg menjadi salah satu dalam list ibu2 yang memerlukan ...

    ReplyDelete