TAIWAN EXPO 2018 - KERJASAMA DENGAN MYDIN MENGANJURKAN PESTA MAKANAN HALAL TAIWAN


KERJASAMA DENGAN MYDIN MENGANJURKAN PESTA MAKANAN HALAL TAIWAN | 「TAIWAN EXPO 2018 di Malaysia」 diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) dari 25 sehingga 27 Oktober 2018. Pameran「Taiwan Halal Pavilion」adalah ditempatkan di Gerai No. 402. Pengunjung-pengunjung pameran dijemput mencuba makanan-makanan halal di pameran tersebut dan berbincang mengenai peluang kerjasama.
KERJASAMA DENGAN MYDIN MENGANJURKAN PESTA MAKANAN HALAL TAIWAN
Menurut Indeks Pelancongan Muslim Sedunia (GMTI) MasterCard-CrescentRating 2018 yang terbaru, Taiwan telah menduduki tempat ke-5 untuk kali pertama sebagai destinasi pelancongan terbaik antara negara-negara selain dari Organisasi Islam. Tahun ini, Pusat Halal Taiwan juga telah menerima Anugerah Emas MTC dalam kategori Persekitaran dan Kemudahan Mesra untuk Muslim daripada Majlis Pelancongan Malaysia (MTC), ini pun terbukti usaha-usaha Taiwan telah diiktiraf di peringkat antarabangsa. Dengan lebih daripada 20 juta Muslim di Malaysia, dan ia juga adalah pasaran Islam yang paling terbuka dan maju di Asia Tenggara, sama juga mempunyai kaum Cina yang besar, ini telah menjadikan lebih mudah untuk pengeluar-pengeluar Taiwan menyesuaikan diri dan merupakan salah satu lokasi pilihan penting untuk produk-produk halal Taiwan di luar negaranya. Untuk membantu pengeluar-pengeluar Taiwan mengembangkan pasaran halal di luar negara, Pusat Halal Taiwan akan menjemput pembeli-pembeli asing ke Taiwan untuk mengadakan pameran perolehan setiap tahun, dan menargetkan pasaran baharu seperti Selatan dan Timur Tengah, dan terus berusaha untuk mencapai lebih banyak peluang perniagaan untuk pengusaha-pengusaha Taiwan.
KERJASAMA DENGAN MYDIN MENGANJURKAN PESTA MAKANAN HALAL TAIWAN


KERJASAMA DENGAN MYDIN MENGANJURKAN PESTA MAKANAN HALAL TAIWAN
KERJASAMA DENGAN MYDIN MENGANJURKAN PESTA MAKANAN HALAL TAIWAN
"Pesta Makanan Halal Taiwan" Mydin akan diadakan dari 25 Oktober sehingga 4 November 2018, selama dua minggu di SAM Groceria NU Sentral, dan ia akan mempamerkan lebih daripada 100 jenis makanan halal Taiwan yang berkualiti tinggi, termasuk buah kering Taiwan, cuka buah yang sihat, kuih-muih Taiwan yang lazat yang selalu dibeli sebagai buah tangan, makanan ringan dan dan pencuci mulut, dan sebagainya. Semua produk yang dipamerkan adanya pensijilan halal, yang boleh dimakan tanpa sebarang kebimbangan.



Untuk maklumat lanjut, boleh layari 

Post a Comment

4 Comments

  1. terima kasih atas perkongsian menarik

    ReplyDelete
  2. Menariknya liez. Teringin nak cuba makanan asli taiwan. Semoga makanan halal ni terus meluas di seluruh negara kan.

    ReplyDelete
  3. Teringin nak cuba makanan halal Taiwan / China.. Bestnya kalau travel tempat diaorang dah banyak makanan halal

    ReplyDelete
  4. Wah makanan Taiwan dan China. Sedap tuh teringin nak makan

    ReplyDelete