Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant

Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant | Sejak negara kita dilanda Pandemik Covid-19, Liez jadi paranoid bila sebut bab kebersihan. Bukan apa, zaman sekarang virus cepat merebak dengan sentuhan tidak kira sesama manusia atau persekitaran kita. Bila sebut Covid-19 sahaja, Liez memang risau dan sangat mementingkan bab kebersihan yang menjadi keutamaan. 
Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant 
Bila Perdana Menteri mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) bermula 10 Jun yang lalu, memang ramai diantara kita mula merancang untuk keluar membawa anak-anak berjalan di pasaraya, pusat peranginan, taman permainan. Diwaktu ini, kawalan kendiri sangat penting walaupun korang boleh keluar berjalan-jalan. Jangan lupa memakai face mask, selalu menggunakan Hand Sanitizer dan kerap mencuci tangan ye. 

Bab kebersihan rumah memang Liez jaga walaupun kami sekeluarga hanya berada dirumah. Dengan ada 3 anak yang masih kecil, memang Liez ambil berat tentang kebersihan keseluruhan rumah tambahan lagi mereka bermain dia dalam rumah sepanjang masa. Tambahan Encik suami keluar masuk rumah setiap hari sejak diarahkan untuk bekerja semula di pejabat. Antara yang manjadi keutamaan Liez untuk kerap membersihkan adalah lantai, perkakasan dapur, kerusi, meja dan tombol pintu. Jadi Liez disyorkan untuk menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfectant untuk membersihkan rumah Liez.

Membersihkan Kotoran dan Basmi Kuman Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant 

Kleenso Kills Germs Disinfectant didatangkan dengan 2 size iaitu 500ml dan 4 Liter. Untuk saiz 500ml juga disediakan dengan penyembur untuk memudahkan kerja pembersihan. 
Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant 
Liez yakin menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfectant kerana terbukti membunuh 99.9% kuman dan bakteria. Lebih penting, Kleenso Kills Germs Disinfectant selamat digunakan kerana bebas alkohol. Jadi Liez boleh minta bantuan terutama Qaseh untuk sama - sama membantu kerja pembersihan. Pembasmi kuman yang mengandungi alkohol tinggi hanya digunakan di kawasan kritikal seperti hospital kerana ia mempunyai ciri-ciri menghakis sebatian kimia dan hanya digunakan oleh kakitangan terlatih, dengan memakai peralatan pelindung seperti sarung tangan. Selain itu, pembasmi kuman jenis ini agak mahal dan dilarang dijual dalam talian kerana sangat mudah terbakar.
Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant 
Kandungan Kleenso Kills Germs Disinfectant 
Bahan aktif dalam Kleenso Kills Germs Disinfectant  menggunakan Benzalkonium Chloride, sebatian kimia yang terbukti sangat berkesan terhadap semua jenis bakteria seperti E. Coli, Salmonella dan Listeria, serta kebanyakan virus termasuk demam campak, influenza dan Rabies. Benzalkonium Chloride digunakan sebagai bahan aktif dalam pembersihan permukaan yang digunakan oleh kebanyakan jenama komersial di seluruh dunia.
Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant 
Pembersihan Umum:
Semburkan Kleenso Kills Germs Disinfektan secara langsung di permukaan yang ingin dibersihkan atau sembur pada kain atau span. Biarkan permukaan yang disembur selama sepuluh minit, kemudian lap permukaan dengan kain lembap yang bersih.


Permukaan yang Terhubung Dengan Makanan:

Sapukan Kleenso Membunuh Kuman Disinfektan pada permukaan yang ingin dibersihkan dengan kain atau span, kemudian bilas permukaan dengan air bersih.
Membasmi Kuman Dan Kotoran Dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant 
Membersihkan Lantai:
Campurkan 1 cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant dengan 4 liter air dan mop atau sapu lantai dengan bancuhan tadi tanpa bilas.


Tandas:

Tuangkan ½ cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant di bahagian dalam tandas dan biarkan seketika sebelum memcuci dengan berus tandas dan pam dengan air.


Membasmi kuman pada kain

Tuangkan 2 penutup penuh Kleenso Kills Germs Disinfectant ke dalam 2 liter air. Rendam kain-kain selama 3 hingga 5 minit sebelum dibilas dan dijemur hingga kering.


Jika korang berminat untuk mendapatkan Kleenso Kills Germs Disinfectant, boleh dapatkan secara atas talian http://kleenso.my/. Juga di pasaraya tempatan seperti Parkson, MR DIY, TF Mart dan Family Store.

Jangan lupa untuk ketahui lebih banyak mengenai produk dan promosi tentang Kleenso di Facebook : https://www.facebook.com/KleensoResources/

Post a Comment

14 Comments

  1. Betul3x... Sekarang ni kita yang kena tahu menjaga diri dan keluarga dari sebarang penyakit berbahaya.

    ReplyDelete
  2. Rawlins pakai kat opis masa baru buka opis tempoh hari. Memang Rawlins paksa rakan sepejabat pakat pakai untuk bersihkan meja dan kawasan kerja memasing.

    ReplyDelete
  3. This product looks good. I should try this product too. Thank you for sharing your review.

    ReplyDelete
  4. Memng wajib ada ni dekat rumah.. Bukan kat luar je kene jaga, dalam rumah pun kene sentiasa bersih. Lagipun senang spray je

    ReplyDelete
  5. Sis punya pun nak habis dah, sebab memang guna untuk kegunaan dapur je, bersih permukaan dapur lepas masak...

    ReplyDelete
  6. Yaya memang suka yang jenis spray macam ni senang kita nak sembur di permukaan yang diperlukan sahaja lagipun ianya sangat mudah dan pratikal yang penting dapat membasmi kuman kan

    ReplyDelete
  7. kene beli satu product Kleenso Kills Germs Disinfectant, nampak mudah nak gunakan just spray-spray jer

    ReplyDelete
  8. bagusnya kleenso dah keluarkan disinfectant sebab masa mencuci rumah guna produk kleenso. Lepasni boleh tambah lagi satu produk yeayyy

    ReplyDelete
  9. Stok dkt rumah nak habis dh ni. Boleh la topup produk kleenso ni. Lagi2 ada anak kecik mmg kena sentiasa jaga

    ReplyDelete
  10. Penting kan utk basminkiman.. selalu tgk.org review .. n nampak menarik juga

    ReplyDelete
  11. norma baru skrng ni.. wajib ada pencuci2 cemni di rumah..

    ReplyDelete
  12. Baguslah ada produk macam ni dekat rumah, kadang-kadang kita boleh leka lepas balik dari luar. At least ada spray macam ni memudahkan untuk sanitasi, lagi2 tombol2 pintu ni.

    ReplyDelete
  13. wah boleh cuba ni. nampak menarik produk ni hee. jenis spray ni senang

    ReplyDelete
  14. wajib ada disinfectant kat setiap rumah walau Covid19 dah seakan berakhir

    ReplyDelete