10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kunjungi Di Kuala Lumpur

10 Western Foods in Kuala Lumpur, Hurry Get Them All | Bagi pencinta makanan, pasti banyak restoran atau port makanan yang popular atau diketahui terutama di sekitar Kuala Lumpur. Boleh dikatakan Kuala Lumpur bagaikan syurga makanan bagi kaki makan. Pelbagai jenis makanan yang ditawarkan terutama sekali makanan barat atau Western foods yang menjadi pilihan. Ada beberapa lokasi atau restoran makanan barat atau Western yang boleh korang kunjungi untuk memenuhi selera.


Lava Rock Grilled & Pasta (Certified HALAL)
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Tersembunyi dan jauh dari hiruk pikuk kota, Lava Rock adalah tempat untuk korang menikmati makan malam secara bersantai atau boleh meraikan majlis istimewa dengan pemandangan indah dari puncak bukit. Restoran merupakan dari sebuah rumah kayu tradisional yang sangat unik sambil disertai dengan meja, kerusi, dengan suasana desa yang sangat tenang. Makanan yang ditawarkan enak, dengan pelbagai menu pembuka selera, pasta, dan burger. Antara menu pilihan ialah Mixed Grill mereka, yang dihidangkan dengan ayam, daging lambing dan daging lembu untuk penggemar daging.

Alamat:

61, Jalan SS 15/4b, Ss 15, 47500, Subang Jaya, Selangor

Harga:

RM 6.00 hingga RM30.00


Jake's Charbroil Steaks (Certified HALAL)
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Ini adalah salah satu restoran stik terbaik di KL berdasarkan perkhidmatan dan kualiti. Pelbagai pilihan bagi mereka yang lebih suka berselingkuh dengan daging lembu, ayam dan ikan. Dengan stik yang sempurna dan sedikit untuk semua orang, Jake's tidak akan pernah mengecewakan. 

Alamat:

21, Jalan Setiapuspa, Medan Damansara, 50490 , Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Harga:

RM 40.00 hingga RM100.00


Ben's
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Restoran kontemporari di mana Timur-bertemu-Barat, Ben's telah mendapat tempat sebagai salah satu yang terbaik di KL. Restoran yang selesa ini adalah tempat yang sesuai untuk bertemu rakan dan keluarga untuk sebarang majlis. Moto mereka "To Eat is to Love", menunjukkan komitmen mereka untuk membina hubungan dan membawa makanan yang berkualiti. Apabila semua yang dapat anda fikirkan ialah berehat dan bersantai menikmati makanan klasik, maka Ben's adalah tempat yang sesuai untuk anda.

Alamat:

Lot 37A and 37B, Level G2, No. 1 Jalan Dutamas 1, Solaris Dutamas, Publika, 50480, Solaris Dutamas, Kuala Lumpur

Harga:

RM 18.00 hingga RM100.00


Ante - Kitchen & Bar (Non Halal)
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Bercita-cita menjadi restoran stik babi panggang arang utama, Ante - Kitchen & Bar tetap dengan menyajikan makanan berkualiti secara konsisten. Terkenal dengan menu yang dikhaskan untuk daging babi dengan daging babi, tulang rusuk babi, burger daging babi, daging babi, dan bacon carbonara yang cepat memenuhi pesanan, ini adalah satu lagi pilihan makan yang menjadi pilihan penggunjung yang menginginkan menu yang pelbagai.

Alamat:

A2-G1-09, Publika, Solaris Dutamas, 1, Jalan Dutamas 1, 50480, Solaris Dutamas, Kuala Lumpurmpur

Harga:

RM 20.00 hingga RM50.00


Temptations Restaurants And Bar (Non-Halal)
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Menginginkan makanan barat? Restoran ini mungkin "menggoda" anda dengan hidangan barat klasik mereka! Temptations adalah restoran keluarga yang boleh memenuhi keperluan dan keinginan semua orang! Terletak di Cheras dan restoran ini menghidangkan pelbagai menu untuk dipilih. Antarnya Braised Lamb Shank, Smoked BBQ Pork Rack atau Sea King Prawn Sizzler.

Alamat:

No 3, Jalan Temengung 5/9, Seksyen 9, Bandar Mahkota Cheras, 43200, Kajang, Selangor

Harga:

RM 8.00 hingga RM100.00


El-Cerdo (Non-Halal)
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Dikenali sebagai 'Pork Lover's Heaven', El Cerdo telah berjaya memikat hati banyak orang dengan rasa Sepanyol yang lazat dan. Selain itu, mereka memnyediakan hidangan merangkumi Eropah, Carribean dan Mexico. Juga restoran ini menjadi pilihan pengunjung yang ingin menikmati minuman beralkohol.

Alamat:

43 & 45 Changkat Bukit Bintang, 50200, City Center, Kuala Lumpur

Harga:

RM 20.00 hingga RM50.00


Acme South
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Melangkah ke kafe ini adalah seperti berjalan ke pangsapuri New York yang mewah. Dari pasukan yang sama yang membawa anda Acme Bar and Coffee, Acme South adalah sebuah restoran pemenang anugerah dengan fokus pada masakan dari Amerika Selatan. Selain menyajikan hidangan lezat gaya Selatan, Acme South baru-baru ini menambahkan ke menu beberapa hidangan lebih dekat ke rumah dengan sentuhan Asia yang unik untuk menggelitik walaupun rasa paling sedap.

Alamat:

LG10, Bangsar Village One, Jalan Telawi 1, 59100, Bangsar, Kuala Lumpur

Harga:

RM 28.00 hingga RM60.00


Maison Francaise
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Maison Francaise telah menjadi kejayaan dan jenama dengan sendirinya, terima kasih kepada seorang lelaki, Thierry Le Baut. Chef Thierry telah memperibadikan setiap item dalam menu dengan menu makanan klasik Brittany yang terbaik. Hidangan yang ditawarkan ialah dari resepi Perancis yang mesti dicuba. Antara menunya ialah Signature Lobster Bisque. Juga pelbagai pencuci mulut yang lazat dan enak.

Alamat:
5, Changkat Kiapen, 50450 , City Centre, Kuala Lumpur

Harga:

RM 50.00 hingga RM120.00


Mari Makan Ala Italiana
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Mari Makan Ala Italiana menyajikan hidangan yang berbeza dan lazat untuk pelanggan mereka. Selain makanan barat, mereka juga menawarkan menu makanan tempatan yang enak. Antara menu yang boleh dicuba ialah beberapa menu signature seperti Spaghetti Formaggi, Sizzling Lamb Chop, Nasi goreng makanan laut, Sup Seafood dan Chicken wings. Restoran ini juga menghidangkan makana pagi tengah dan malam.

Alamat:
Mari Makan, 10, Jalan Tun Mohd Fuad 1, Taman Tun Dr Ismail, , 60000, Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur

Harga:

RM 7.00 hingga RM 41.00


Gluttony Kitchen
10 Restoran Makanan Barat Yang Mesti Di Kujungi Di Kuala Lumpur
Gluttony Kitchen, tempat di mana ia dapat memuaskan keinginan anda untuk menikmati hidangan barat. Dengan harga yang berpatutan,ini adalah salah satu port makan yang korang kena cuba. Antara salah satu hidangan yang disyorkan adalah Lamb Kofta, dibuat dengan rempah-rempah Mediterranean yang menimbulkan rasa daging kambing yang paling mewah.

Juga pelbagai menu pasta dan hidangan nasi yang memenuhi selera pengunjung. Ada juga hidangan seperti Tenggiri Crepe, Gratin Dauphinois, Clam Vongole dan banyak lagi. Juga menawarkan menu untuk kanak-kanak yang pasti memikat selera anak-anak.

Alamat:

35, Jalan Bukit Desa 5, Taman Bukit Desa, 58100, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Harga:

RM 10.00 hingga RM50.00
________________________________________________________________________

Semua restoran yang dinyatakan diatas adalah antara restoran-restoran yang menghidangkan makanan barat paling popular di Kuala Lumpur dan yang menghidangkan pelbagai menu-menu yang sedap dan menarik. Selain menyajikan menu-menu yang istimewa, ia juga menawarkan restoran suasana yang santai dan mewah.

Bagi yang tidak berkesempatan untuk ke restoran, korang tak perlu gusar. Tak perlu susah payah kerana korang boleh gunakan perkhidmatan fast food delivery Malaysia untuk membawa hidangan terus ke pintu rumah korang. Mudah bukan??

Post a Comment

3 Comments

  1. kalau makan western ni, mmg part halal non halal kena tahu.
    walaupun ada yg serve no pork, tapi ada alcohol, so kena alert part tu juga kan.

    ReplyDelete
  2. mudah jer sekarang ni kan...ada perkhidmatan delivery terus ke rumah

    ReplyDelete
  3. banyak pilihan western food sekarang, cuma nk kne tgk halal atau tak je..

    ReplyDelete