LIVE Session 10 Cabaran Bisnes Selepas Pandemik 2022 Dengan Datuk Wira Dr Azizan Osman

LIVE Session 10 Cabaran Bisnes Selepas Pandemik 2022 Dengan Datuk Wira Dr Azizan Osman | Cabaran tahun baru 2022 untuk usahawan-usahawan untuk terus bangkit buatkan Mentor Usahawan, Datuk Wira Dr Azizan Osman dari RichWorks ingin berkongsi perspektif tentang 10 cabaran bisnes membantu dengan LIVE Session di saluran Telegram Azizan Osman Official.

RichWorks, syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan paling berjaya di Malaysia khususnya dari segi penjenamaan & pemasaran serta kepimpinan telah membantu jutaan usahawan dan peniaga untuk mencapai target dalam perniagaan. Selain itu lebih 10,000 syarikat dilatih oleh mentor usahawan ini di lebih 1,500 acara dan seminar LIVE dalam talian (virtual online).

Datuk Wira Dr Azizan Osman akan berkongsikan perspektif tentang 10 cabaran bisnes, selepas pandemik setelah membuat kajian selama 2 minggu mengenai sentimen pasaran, kadar inflasi dengan kenaikan harga barang yang telah jangka malah sebut pada Ogos tahun lalu lagi.


Kenaikan sesetengah barang dilihat sekitar 30% hingga lebih 100% memberikan kesan yang buruk kepada mereka yang menjalankan perniagaan kerana ia bakal membuatkan banyak usahawan dan peniaga akan menutup bisnes mereka. 

Kesan paling ketara bila syarikat dan peniaga cina sudah banyak yang menutup bisnes mereka kerana tidak tahu apa yang perlu dibuat. Sedangkan mereka mempunyai kilang di China, masih lagi tidak tahu bagaimana untuk menaikan jualan dan membuat marketing dengan berkesan. 


RichWorks dan Datuk Wira Dr Azizan Osman ingin memastikan bangsa usahawan terus melakukan pemasana yang lebih aktif dan agresif lebih dari nilai pasaran yang agak perlahan sekarang disebabkan masalah pandemik seluruh dunia.

Usahawan- usahawan yang pernah menyertai seminar RichWorks terutama Titanium pula, mereka perlu lebih menonjol dan pantas untuk mengatasi masalah ini dengan lebih kerap dan agresif menjalankan promosi kerana jika tidak rugi mereka kerana tidak berkembang. Setiap waktu perlukan pengorbanan dan kepantasan untuk terus hidup dalam dunia perniagaan.

Menurut Datuk Wira Dr Azizan, Titan perlu terus bangkit kerana jika masih di takuk lama mereka akan 'mati'. Oleh itu beliau ingin para usahawan dan peniaga yang buntu dan tidak tahu hala tu untuk menyertai LIVE Session Datuk Wira Dr Azizan pada Ahad ini. 

Perkongsian mengenai 10 cabaran bisnes tahun 2022 ini sesuai untuk semua tidak kira peniaga, usahawan atau yang mempunyai syarikat untuk sama-sama membangunkan bisnes yang baru atau yang sedia ada untuk lebih mendatangkan jualan yang tinggi. Selain itu, boleh belajar bagaimana untuk menjalankan marketing lebih berkesan dan sesuai dengan keadaan sekarang.

Jadi jangan lepaskan peluang untuk bersama Datuk Wira Dr Azizan Osman dalam LIVE Session di Telegram Azizan Osman Official pada Ahad 13 Februari dan setiap Ahad di bulan Februari ini.

https://t.me/AzizanOsmanOfficial

Kesimpulanya, usahawan-usahawan yang ingin terus berjaya melalui detik kritikal perniagaan pada tahun 2022 dan tahun-tahun mendatang perlu berani dan lebih agresif untuk mempromosikan bisnes mereka sekarang. Kena rajin memperkenalkan diri dan bisnes kepada semua dan buang semua rasa malu, malas dan rasa selesa di tempat sekarang. Sama-sama belajar dengan lebih lagi ilmu bisnes dan berubah demi menjana pendapatan. Jangan lupa esok ye!!


.

Post a Comment

0 Comments